GeoISU este un sistem web de geo-raportare a situaţiilor de urgenţă (incendii, accidente, etc.) propus spre implementare comunităţii GeekMeet Timişoara de către Viorel Stancu din partea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă. ISU îşi propune ca prin proiect să facă cunoscută importanţa implicării voluntarilor în acest tip de intervenţii, evidenţiind comunităţile active care au intervenit în cazul urgenţelor.

Iată şi ce a presupus munca din cele 24 de ore de GeekMeet:

  • popularea bazei de date cu informaţii printr-un script de import (în viitor se va folosi htaccess pentru update)
  • realizarea unei funcţii de găsire a celor două câmpuri esenţiale care trebuiau introduse în baza de date – latitudinea & longitudinea
  • realizarea unei funcţii de parsare şi a unei funcţii de interogare a bazei de date conform criteriilor de căutare ale utilizatorilor
  • integrarea API-ului de Google Maps, după evaluarea mai multor soluţii pentru hărţi
  • testarea unei librarii jQuery ca wrapper, idee la care s-a renunţat datorită documentaţiei slabe
  • schiţarea unui design simplu în care harta este elementul central
  • adjustarea zonei de selectare a criteriilor de afişare

În timpul testării aplicaţiei au existat şi ceva probleme (remediate în cele din urmă), deoarece Google Maps nu localizează cu precizie adresele exacte pentru toate localităţile. Astfel, au aparut şi câteva intervenţii în Franţa, iar la la zoom-out o intervenţie se muta din Timiş undeva în Ungaria 😀

Momentan se lucrează la importul informaţiei din baza de date de anul acesta, anume la popularea cu informaţii reale care să indice punctele unde au avut loc intervenţii – inclusiv acolo unde au intervenit serviciile voluntare.

Scopul aplicaţiei este acela de a fi folosită în cele din urmă în toate judetele ţării, însă înainte de toate este nevoie ca în primul rând dezvoltarea proiectului să poată continua. Iată cele mai importante funcţionalităţi care sunt încă în to-do list:

  • asocierea unor etichete cu descrieri textuale pentru fiecare dintre codurile de intervenţie ale ISU. Anume detalii despre: tipul de intervenţie (incendiu, descarcerare, etc.), forţele care au intervenit (militare, civile, etc.), un posibil link catre o referinţă online (articol, discuţie pe forum, relatare oficială pe site-ul ISU, etc.), s.a.m.d.
  • rafinarea căutării şi afişarea într-un mod flexibil a diferitelor tipuri de intervenţii şi informaţii aferente intervenţiilor, filtrate conform criteriilor de căutare ale utilizatorilor (pe ani, pentru anumite perioade selectate, etc.)
  • odată ce aplicaţia va fi complet funcţională, în paralel cu updatarea bazei de date trebuie introduse şi informaţiile privind intervenţiile din anii precedenţi
  • pregatirea documentaţiei necesare dezvoltării ulterioare a aplicaţiei
  • „împachetarea” şi prezentarea oficială a proiectului

Aviz celor interesaţi să dea o mână de ajutor cu dezvoltarea viitoare a aplicaţiei, se va putea lucra pe codul GeoISU care va fi publicat în curând open source.

În final, iată câteva dintre impresiile celor implicaţi în proiect la GeekMeet 24:

„Ţin să spun că nu cunoşteam pe niciunul dintre colegii mei de echipă, dar ne-am înţeles bine. De mare ajutor au fost sfaturile Mariei şi ale lui Alex. Eu aplic metodele AGILE zilnic, dar cum echipa mea lucrează remote, a fost foarte interesant să folosesc metoda asta şi când toţi suntem în acelaşi birou. Post it notes, mâzgălit pe hârtii, deadline-uri pe pereţi, etc. Sprint-urile de 1-2 ore, care au ca focus un feature prestabilit sunt foarte eficiente.” – Tudor Munteanu

„Pentru mine personal a fost o experienţă foarte placută. Mi-ar plăcea să mai lucrez cu oricare dintre participanţii la event pe viitor. Am fost impresionat câtă pasiune a pus lumea în aceste proiecte, iar la final nu pot să spun că aş putea categoriza experienţa sub MUNCA, ci mai degraba sub Distracţie. Mulţumiri organizatorilor şi sponsorilor pentru că au făcut acest proiect posibil!” – Cristi Antohe

„A ieşit ceva frumos, pentru câteva ore de muncă, dar cel mai spectaculos mi s-a părut modul în care ne-am organizat şi mobilizat toti, de parcă am fi fost în aceeaşi echipă de 10 ani. A fost o experienţă interesantă pe care aş mai repeta-o cu cea mai mare plăcere în condiţii similare.” – Andy Lisac